Procedura de constatare amiabila de accident se aplica de la 1 iulie 2009

[22.05.2009 - Asigurari, RCA]

Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor, reunit īn ședință ieri, 19 mai 2009, a respins solicitarea Uniunii Naționale a Societăților de Asigurare și Reasigurare din Romānia (UNSAR) privind amānarea datei de īncepere a aplicării procedurii de constatare amiabilă de accident.

Prin urmare, data de 1 iulie 2009, prevăzută īn Ordinul CSA nr.21/2008 ca termen de la care formularul de constatare amiabilă de accident va putea fi folosit, rămāne neschimbată.

Īn fundamentarea acestei decizii, Consiliul CSA a apreciat că nu există nici un motiv obiectiv pentru amānare, avānd īn vedere faptul că societățile de asigurare care practică asigurări obligatorii RCA au semnat Protocolul de colaborare privind constatarea amiabilă de accident īncă de la īnceputul lunii aprilie a.c.

Totodată, apreciem că societățile de asigurare au avut la dispoziție suficient timp să se pregătească pentru aplicarea constatării amiabile de accident, dat fiind faptul că CSA a publicat normele care reglementează această procedură īncă din decembrie 2008.

Mai mult decāt atāt, CSA a informat permanent publicul larg cu privire la această procedură și organizează īn țară, īn această perioadă, seminarii tehnice de informare privind constatarea amiabilă, cu participarea reprezentaților regionali ai asigurătorilor și brokerilor, ai poliției rutiere și ai mass-media.

Reamintim faptul că utilizarea formularului de constatare amiabilă de accident nu este o obligație pentru cei doi conducători auto īmplicați īn accident, ci este doar o alternativă la procedura actuală de constatare de către poliție.

Īn majoritatea statelor europene, procedura de constatare amiabilă de accident se aplică cu succes de foarte mult timp, simplificānd circuitul administrativ specific obţinerii de către persoana prejudiciată a despăgubirii la care este īndreptățită īn baza asigurării RCA.